Isnin, 29 Julai 2013

Pencapaian iNILAM - Julai 2013

Bengkel Pengisian Aplikasi iNILAM Kementerian Pendidikan Malaysia Sekolah-Sekolah Daerah Keningau telah berlangsung pada 24-25 Jun yang lalu. Bengkel tersebut dihadiri oleh sebilangan besar Guru Perpustakaan Media (GPM).

Sehubungan itu, penghantaran laporan aktiviti NILAM di sekolah secara manual sebanyak 2 kali setahun (Jun dan Oktober) tidak lagi perlu dilakukan, sebaliknya pelaporan mestilah dilakukan secara 'online' menggunakan aplikasi iNILAM.

Berikut ialah peratus penglibatan sekolah dan pelajar terhadap pengisian aplikasi tersebut:
Penglibatan sekolah rendah (D1 - D6), Peralihan (P) dan sekolah menengah (T1-T5), Daerah Keningau
Rekod penglibatan dan bilangan buku yang dibaca oleh pelajar
Pencapaian Tahap Jauhari Sekolah Rendah Daerah Keningau sehingga 29 Julai 2013
Pencapaian Tahap Jauhari Sekolah Menengah Daerah Keningau sehingga 29 Julai 2013
Perhatikan carta pencapaian sekolah rendah dan menengah Daerah Tawau di bawah:
Pencapaian Tahap Jauhari Sekolah Rendah Daerah Tawau sehingga 29 Julai 2013
Pencapaian Tahap Jauhari Sekolah Menengah Daerah Tawau sehingga 29 Julai 2013
Sebarang pertanyaan berkaitan aplikasi iNILAM, sila ajukan atau hubungi terus PKG Daerah Keningau di talian 087-335926.

Jumaat, 19 Julai 2013

Tahniah Penerima APC 2012 - daripada KGUBEST

KENINGAU BESTARI mengucapkan tahniah kepada semua penerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) 2012, Kementerian Pendidikan Malaysia (Zon Pedalaman - Tambunan, Nabawan, Keningau dan Tenom). Majlis penganugerahan telah berlangsung di Dewan SJKC Yuk Kong, Keningau pada 28 Jun 2013 lepas.

Nota: Gambar boleh dituntut di pejabat PKG di setiap daerah.

Khamis, 18 Julai 2013

Khamis, 11 Julai 2013

Permohonan Penyelenggaraan Peralatan ICT Sekolah

Kepada semua Pengetua dan Guru Besar sekolah-sekolah Daerah Keningau.

Dimaklumkan bahawa peruntukan penyelenggaraan peralatan ICT adalah berdasarkan kepada pelaporan kerosakan yang dilakukan sendiri oleh sekolah melalui laman sesawang SUPPORT TICKETING SYSTEM (STS).

Oleh itu, jika terdapat kerosakan peralatan ICT dan memerlukan penyelenggaraan, berbincanglah dengan Guru ICT atau Juruteknik dan laporkan melalui sistem tersebut.

Untuk makluman, perkara penting/asas yang akan diminta ialah nombor Daftar Harta Modal (Kew-PA 2 atau Kew 312), nama alat dan jenis kerosakan.

Sila hubungi pegawai PKG Daerah Keningau untuk mendapatkan user dan password: En. Mustafa, En. Erwan atau En. Echtrisal di talian 087-335926.

Selasa, 9 Julai 2013

Muat Turun - Bahan Taklimat Sistem Pengurusan Sekolah - SPS KPM

Sila muat turun BAHAN TAKLIMAT SISTEM PENGURUSAN SEKOLAH (SPS)
Taklimat SPS disampaikan oleh En. Salleh Linggam, Penolong Pengarah BTPN Sabah

Sebahagian Pengetua dan Guru Besar yang hadir taklimat SPS

Khamis, 4 Julai 2013

Taklimat Pelaksanaan Sistem Pengurusan Sekolah (SPS) KPM - Kepada Semua Pengetua dan Guru Besar Sekolah-sekolah Daerah Keningau

Dimaklumkan bahawa satu program/taklimat pelaksanaan Sistem Pengurusan Sekolah (SPS), Kementerian Pendidikan Malaysia akan di laksanakan pada ketetapan berikut:

Peserta: Semua Pengetua dan Guru Besar Sekolah-sekolah Daerah Keningau
Tarikh: 9 Julai 2013 (Selasa)
Masa: 8.00 pagi - 12.30 petang
Tempat: Bilik Piombolutan, PPD Keningau

Pertanyaan boleh dikemukakan di talian telefon PKG Daerah Keningau, 087-335926.

Nota: Surat jemputan telah dihantar ke semua sekolah melalui peti surat sekolah di PPD Keningau.