Isnin, 24 Jun 2013

Technorama-IT Fiesta Daerah Keningau 2013

Mesyuarat persediaan Program Technorama IT- Fiesta Peringkat daerah Keningau, 2013.
Technorama-IT Fiesta Peringkat daerah Keningau, Sabah akan berlangsung pada 1-4 Julai 2013 bertempat di Bilik Makmal SMK Gunsanad 2, Keningau. Program tersebut adalah anjuran bersama Bahagian Kemajuan IT, Kementerian Pembangunan Sumber dan Kemajuan Teknologi Maklumat, Negeri Sabah, Jabatan Pendidikan Sabah, Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri Sabah serta Pertubuhan Usahawan Teknologi Sabah (SATA).

Sebanyak 5 buah sekolah di daerah Keningau terlibat, iaitu SMK Gunsanad 2, SM Ken Hwa, Kolej Vokasional Keningau, SK Kg. Keningau dan SJKC Yuk Yin, Keningau. Di dalam program tersebut para peserta yang terdiri daripada kalangan pelajar akan didedahkan tentang proses penyuntingan dan penerbitan video serta asas-asas penghasilan teknologi animasi.

En. Chua (Tengah), En. Nailson Jimmy (Kanan) dan En. Karon Lo dari SATA.
Sehubungan dengan itu, satu sesi mesyuarat persediaan telah berlangsung pada 17 Julai 2013 bertempat di ruang bacaan PKG Daerah Keningau. Mesyuarat tersebut telah dipengerusikan bersama oleh En. Chua Guan Chee (JPN/BTPN Sabah) serta En. Nailson Jimmy (KPSKTM).


Tiada ulasan:

Catat Ulasan