Selasa, 10 September 2013

Taklimat Pengisian Penarafan "Star Ratting" Pembudayaan ICT di sekolah Untuk Pegawai dan Staf PTPB/PKG Bahagian Keningau

Satu sesi taklimat pengisian Aplikasi Smart School Qualification Standard (SSQS) telah dilaksanakan pada 6 September 2013 bertempat di Bilik Pegalan, PKG Daerah Keningau. Taklimat tersebut telah dihadiri oleh semua Pegawai Teknologi Pendidikan, Juruteknik dan staf rangkaian PTPB dan PKG Bahagian Keningau.

Aplikasi SSQS merupakan 'tools' yang digunakan untuk menilai tahap 'star ratting' kemahiran dan pembudayaan ICT dalam kalangan pengurus, warga guru dan pelajar di setiap sekolah di seluruh Malaysia. Pada kali ini penarafan akan dilakukan menggunakan 'Google Docs'. Pengisian SSQS oleh sekolah-sekolah di seluruh negara akan berlangsung sepanjang bulan September 2013. Sehubungan ini, satu bengkel susulan kepada GPB/GICT sekolah-sekolah Daerah Keningau dijangka akan berlangsung pada 24 September 2013 (Selasa).

Taklimat tersebut telah disampaikan oleh Encik Salleh Lingam, Penolong Pengarah Unit ICT, Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri Sabah. Turut hadir ialah En. Junaidi Azamain dan En. Fazley.
En. Salleh Linggam, Penolong Pengarah, BTPN Sabah sedang memberi taklimat SSQS

Tiada ulasan:

Catat Ulasan